Huispaus chatissa
Kirjoittanut:Angelina Granger

Kuten varmaan tiedättekin, meidän koulussamme pelataan huispausta, velhomaailman suosituinta urheilulajia.
Huispauksen oikeat säännöt voit lukea muista kirjoista, tämä kirja käsittelee huispausta chatissa.
Huispaus chatissa on hieman erilaista kuin oikeassa maailmassa.
Suurin osa liikkeistä käsitellään *-merkkien avulla.
Huomauttaisin myös, että jokaisen huispausjoukkueen jäsenen pitää lukea tämä kokonaan.

Kun huispausottelu alkaa, tuomari päästää pallot irti.
Kun tuomari on kirjoittanut *heittää kaadon ilmaan*, peli alkaa. Tällöin voi kuka tahansa jahtaajista kirjoittaa *nappaa kaadon* tai jotakin vastaavaa. Ensimmäinen jahtaaja, jonka teksti ilmaantuu tuomarin tai mahdollisen selostajan chat-ruutuun saa kaadon. Jahtaajan on kuljetettava kaatoa kohti maalialuetta, kirjoittamalla esimerkiksi: *lentää kohti maalialuetta*
Jahtaajan on kuitenkin syöteltävä muille oman joukkueensa jahtaajille, joka tapahtuu näin: *syöttää ...* ...-kohdalle tietenkin pelaajan nimi. Pelaajan, jolle syötettiin on kirjoitettava *ottaa kopin* tai vastaavaa. Kuitenkaan ensimmäinen jahtaaja ei voi syöttää, mikäli toinen jahtaaja ei ole lentänyt lähelle ensimmäistä. Kun jahtaaja heittää kaadon, voi toisen joukkueen jahtaaja yrittää napata sen, kirjoittamalla esimerkiksi: *nappaa kaadon* tai *varastaa kaadon*. Kun jahtaajat ovat syötelleet jonkinaikaa ja lähestyneet maalialuetta, joku jahtaajista (se jolla on kaato) voi kirjoittaa: *lentää maalialueelle*. Tämän jälkeen hän voi yrittää tehdä maalin, kirjoittamalla *heittää maaliin*. Mikäli maaliin heittänyt jahtaaja ehtii kirjoittaa *maali* ennen kuin pitäjä kirjoittaa *torjuu maalin*, saa jahtaajan joukkue maalin.
Jos maali onnistuu, jahtaajan joukkue saa 10 pistettä.
HUOM! Jahtaaja ei voi kirjoittaa *heittää maaliin* ennen kuin on lentänyt maalialueelle! Maalialueella saa olla kerrallaan vain yksi saman joukkueen jahtaaja! Mikäli pitäjä ehtii torjua maalin, kaato siirtyy automaattisesti tuomarille, joka heittää sen uudelleen ilmaan.

Huispauksessa on tietenkin myös kaksi ryhmyä. Lyöjien tehtävänä on estää ryhmyjä telomasta oman joukkueensa jäseniä.
Kun ryhmy kirjoittaa *syöksyy kohti ...* (
...-kohdalle tietenkin pelaajan nimi), on lyöjän kirjoitettava *lyö ryhmyä* tai vastaavaa. Ennen tätä on lyöjän tietenkin lennettävä ...:n lähelle, jotta voisi lyödä ryhmyä. Lyöjä onnistuu, mikäli ryhmy ei ehdi kirjoittaa *osuu*.
HUOM! Lyöjä voi tietenkin "suunnata" ryhmyn lentämään toisen joukkueen kimppuun, mikäli hän kirjoittaa *lyö ryhmyä* sijaan esimerkiksi: *lyö ryhmyn kohti toista joukkuetta*. "Toista joukkuetta" tilalle voi myös laittaa jonkun yksittäisen pelaajankin.

Mukana on tietenkin myös sieppi. Muiden pelaajien kuin etsijöiden ei kuitenkaan tarvitse välittää siitä.
Kun sieppi kirjoittaa *välkähtää ...* (...-kohdalle tulee paikka) on etsijän kirjoitettava *lentää ...* (...-kohdalle sitten siepin välähtämispaikka) Mikäli etsijä ehtii kirjoittaa *nappaa siepin* ennen kuin sieppi *katoaa*, peli päättyy ja etsijän joukkue saa 150 lisäpistettä.

Tässä olivat nyt ne kaikkein tärkeimmät säännöt. Tietenkin myös huispauskuvioita saa käyttää, mutta ne ovat selitettyinä toisessa kirjassa, "Huispauskuviot chatissa".