Huispaus
chatissa
Kirjoittanut:Angelina Granger
Kuten varmaan tiedättekin,
meidän koulussamme pelataan huispausta, velhomaailman suosituinta
urheilulajia.
Huispauksen oikeat säännöt voit lukea muista kirjoista,
tämä kirja käsittelee huispausta chatissa.
Huispaus chatissa on hieman erilaista kuin oikeassa maailmassa.
Suurin osa liikkeistä käsitellään *-merkkien avulla.
Huomauttaisin myös, että jokaisen huispausjoukkueen
jäsenen pitää lukea tämä kokonaan.
Kun huispausottelu alkaa, tuomari päästää pallot
irti.
Kun tuomari on kirjoittanut *heittää kaadon ilmaan*, peli
alkaa. Tällöin voi kuka tahansa jahtaajista kirjoittaa
*nappaa kaadon* tai jotakin vastaavaa. Ensimmäinen jahtaaja, jonka
teksti ilmaantuu tuomarin tai mahdollisen selostajan chat-ruutuun saa
kaadon. Jahtaajan on kuljetettava kaatoa kohti maalialuetta,
kirjoittamalla esimerkiksi: *lentää kohti maalialuetta*
Jahtaajan on kuitenkin syöteltävä muille oman
joukkueensa jahtaajille, joka tapahtuu näin:
*syöttää ...* ...-kohdalle tietenkin pelaajan nimi.
Pelaajan, jolle syötettiin on kirjoitettava *ottaa kopin* tai
vastaavaa. Kuitenkaan ensimmäinen jahtaaja ei voi
syöttää, mikäli toinen jahtaaja ei ole
lentänyt lähelle ensimmäistä. Kun jahtaaja
heittää kaadon, voi toisen joukkueen jahtaaja
yrittää napata sen, kirjoittamalla esimerkiksi: *nappaa
kaadon* tai *varastaa kaadon*. Kun jahtaajat ovat syötelleet
jonkinaikaa ja lähestyneet maalialuetta, joku jahtaajista (se
jolla on kaato) voi kirjoittaa: *lentää maalialueelle*.
Tämän jälkeen hän voi yrittää tehdä
maalin, kirjoittamalla *heittää maaliin*. Mikäli maaliin
heittänyt jahtaaja ehtii kirjoittaa *maali* ennen kuin
pitäjä kirjoittaa *torjuu maalin*, saa jahtaajan joukkue
maalin.
Jos maali onnistuu, jahtaajan joukkue saa 10 pistettä.
HUOM! Jahtaaja ei voi kirjoittaa *heittää maaliin* ennen kuin
on lentänyt maalialueelle! Maalialueella saa olla kerrallaan vain
yksi saman joukkueen jahtaaja! Mikäli pitäjä ehtii
torjua maalin, kaato siirtyy automaattisesti tuomarille, joka
heittää sen uudelleen ilmaan.
Huispauksessa on tietenkin myös kaksi ryhmyä. Lyöjien
tehtävänä on estää ryhmyjä telomasta oman
joukkueensa jäseniä.
Kun ryhmy kirjoittaa *syöksyy kohti ...* (...-kohdalle
tietenkin pelaajan nimi), on lyöjän kirjoitettava *lyö
ryhmyä* tai vastaavaa. Ennen tätä on lyöjän
tietenkin lennettävä ...:n lähelle, jotta voisi
lyödä ryhmyä. Lyöjä onnistuu, mikäli
ryhmy ei ehdi kirjoittaa *osuu*.
HUOM! Lyöjä voi tietenkin "suunnata" ryhmyn
lentämään toisen joukkueen kimppuun, mikäli
hän kirjoittaa *lyö ryhmyä* sijaan esimerkiksi:
*lyö ryhmyn kohti toista joukkuetta*. "Toista joukkuetta" tilalle
voi myös laittaa jonkun yksittäisen pelaajankin.
Mukana on tietenkin myös sieppi. Muiden pelaajien kuin
etsijöiden ei kuitenkaan tarvitse välittää
siitä.
Kun sieppi kirjoittaa *välkähtää ...* (...-kohdalle
tulee paikka) on etsijän kirjoitettava *lentää ...*
(...-kohdalle sitten siepin välähtämispaikka)
Mikäli etsijä ehtii kirjoittaa *nappaa siepin* ennen kuin
sieppi *katoaa*, peli päättyy ja etsijän joukkue saa 150
lisäpistettä.
Tässä olivat nyt ne kaikkein tärkeimmät
säännöt. Tietenkin myös huispauskuvioita saa
käyttää, mutta ne ovat selitettyinä toisessa
kirjassa, "Huispauskuviot chatissa".